GO Blog | EF Blog Norge
Det siste innen reise, språk og kultur av EF Education First
Menu

Mitt internship hos EF Education First i Norge

Som mange kanskje fikk med seg, så søkte EF Norge etter en intern denne sommeren. Personen som fikk jobbet skulle kontrollere EF sine sosiale medier. Det vil si alt fra å poste bilder på EF sin Instagram til å lage YouTube videoer og blogge. Denne jobben var jeg så heldig å få! Nå lurer dere vel på hvem ”jeg” er, og det skal jeg fortelle dere nå. Jeg heter Malin Enger og er en 20 år gammel jente som har vært ute i verden og reist med EF og har nå internship her.

Studieår i Miami

Dette er den beste avgjørelsen jeg har gjort noen sinne og jeg angrer ikke et eneste sekund. Jeg var i Miami fra september til desember og etter jul så dro jeg videre til Hawaii. På disse 5 månedene opplevde jeg så utrolig mye gøy. Alt fra thanksgiving middag på skolen til helgetur til Bahamas. Jeg får gåsehud bare av å tenke på det og lengter tilbake hver eneste dag, faktisk så mye at jeg flytter til Miami neste høst for å starte på college der!

Mange tenker at både Miami og Hawaii er lite, men der tar du feil. På mine 3 måneder i Miami rakk jeg å besøke Key West, Bahamas, Orlando og jeg rakk også å utforske Miami og områdene rundt. Hvis hjemlengselen begynner å kicke inn tar det rundt 30 minutter til IKEA og den norske sjømannskirken. Mange av studentene tok en helgetur til New York, Cuba og Jamaica også, det finnes uendelige muligheter og du har aldri tid til å kjede deg.

Noe av det jeg var mest redd for var det å reise helt alene, men jeg fant fort ut av at det faktisk ikke var noen som reiste sammen, alle reiste alene! Jeg er en person som liker å være litt forberedt og takket være my.ef.com så fikk jeg litt kontroll før jeg reiste. På my.ef.com så kan du se hvem som ankommer samme dag som deg, er der samtidig som deg og hvor de kommer fra. Jeg kontaktet noen norske og svenske, og ble god venn med de allerede før jeg dro. En av de jeg snakket med, Janina, møtte meg i døren i det jeg ankom campuset i Miami. Janina er svensk og ble min aller beste venninne i Miami og er fortsatt min aller beste venninne den dag i dag.

Bo i Miami

Mange lurer sikkert på hvordan det er å bo på campus i Miami og det kan jeg love deg at er en opplevelse i seg selv. EF skolen i Miami har campus og skole i samme bygg, noe som er utrolig deilig om du er litt trøtt en morgen. Det er bare å stå opp av sengen, kle på seg, gå ned til frokosten og gå til klasserommet. Hvor digg er ikke det? Mange benytter fritiden sin til å slappe av på stranden eller plaske litt i EF sitt private basseng. Lederne på skolen finner alltid på noe sprell og aktivitetslederen har alltid noe gøy på lager. Nede i lobbyen og rundt om på skolen finner man månedens aktivitetsplan. Det kan være alt fra utflukter, besøk på lokale college til bingo og karaoke i kantinen. Høytider blir gjort stor stas på på skolen, og det er jo selvfølgelig veldig gøy. Jeg var i Miami fra september til desember og rakk å oppleve thanksgivings middag i kantinen, halloweenfest i lobbyen og juleverksted.

Hawaii

Etter jul dro jeg til Hawaii og fikk oppleve litt Aloha feeling. Jeg hadde for eksempel surfing som valgfag. Ja, helt riktig, jeg surfet i skoletiden!! Jeg kan love dere at det var mange sjalue sjeler hjemme i kalde Norge når jeg sendte snap fra 33 varmegrader med et surfebrett i hånden. Acai bowl ble min nye favorittrett, solnedgangen ble min nye favorittutsikt og sand mellom føttene hadde aldri føltes bedre. Jeg var faktisk støl i smilebåndet etter en måned i Hawaii. Det er nesten umulig å forklare den følelsen man har inni seg når man befinner seg i Hawaii, den må bare oppleves. Sene sommerkvelder på stranden med resten av studentene, den deilige temperaturen allerede klokken 8 om morgenen på vei til skolen, surfing på stranden, hikene du kan ta, utsikten fra ulike steder og menneskene på Hawaii er virkelig noe unikt og noe for seg selv.

Også går man jo selvsagt på skole også da, men vet du hva? Det var null stress! Før man reiser til destinasjonen sin så tar man en EF språktest og når man kommer frem så blir man plassert i klassen utifra hvilket nivå du kom på. Timene er veldig varierte og morsomme. De ulike destinasjonene har ulike valgfag du kan velge i mellom. På Hawaii kan du for eksempel ta Hawaiian kultur, hula dans, surfing, ukulele eller grammatikk.

Etter dette året har jeg fått et nytt favorittmotto og det er: educating the mind without educating the heart, is no education.

Se mer herLær mer
Få det siste innen reise, språk og kultur i vårt GO nyhetsbrevMeld meg på