Vårt engasjement for ditt privatliv

EF Education First ("EF") er forpliktet til å beskytte personvernet til våre potensielle og eksisterende kunder. EF sine Personvernsretningslinjer («EF Education First Personvern») gjelder alle personopplysninger (som beskrevet nedenfor) som blir behandlet av oss, inkludert Personopplysninger som er innsamlet eller sendt via våre nettsteder, mobilapplikasjoner eller via våre offisielle sosiale medier eller via andre kanaler online og offline som beskrevet nærmere nedenfor ("EF Programmer").

Hvis du ikke kan eller ikke vil, gi oss de personopplysningene vi med rimelighet krever, kan vi kanskje ikke gi deg informasjonen, varene eller tjenestene du har bedt om.

EF som er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger, som beskrevet i denne personvernpolicyen, finner du her og vil avhenge av hvilke EF programmer du er interessert i eller har vært i befatning med. Å være behandlingsansvarlig betyr at firmaet er ansvarlig for at personopplysningene dine behandles i samsvar med gjeldende personvern- og personvernlovgivning.

Personopplysninger

Personopplysninger” er informasjon eller deler av informasjon som kan brukes til å identifisere deg. Vi kan samle inn, lagre og bruke følgende informasjon om deg:

  • Navn og kontaktinformasjon (for eksempel post og e-postadresse, telefonnummer)
  • Kontoinformasjon og bruker ID (for eksempel brukernavn, profilbilde eller ID for sosiale medier)
  • Bostedsland eller statsborgerskap
  • Fødselsdato
  • Kjønn
  • Teknisk informasjon, f.eks. skjerm/brukernavn, IP-adresse, nettleser og enhetsdata, informasjon samlet inn via informasjonskapsler, piksel tagger og annen teknologi, serverloggdata, appanvendelsesdata og posisjonsdata, sidevisninger og nettsidenavigering
  • Innstillinger (f.eks. handlevaner, foretrukne kurs)
  • Navn på firma eller skole og adresse, lærerens navn og e-post, yrke, akademisk rekord, språkkunnskaper
  • Kreditt- og debetkortnummer, betalingsdata eller bankkontodetaljer
  • Medisinsk tilstand (f.eks. allergi eller sykdom), kostholdsbehov, røykevaner, vaksinasjoner
  • Reisedetaljer, passkopi, visuminformasjon
  • Forsikringsdata
  • Navn og kontaktinformasjon til familiemedlemmer
  • Annen informasjon du oppgir under en telefonsamtale, videosamtale eller chat, samt opptak og/eller transkripsjoner av slike samtaler eller chatter.

Hvordan samler vi personopplysninger?

Vi samler personopplysninger på forskjellige måter:

  • Direkte fra deg: Opplysningene hentes direkte fra deg, enten ved at du gir oss opplysningene eller du handler på en måte som gir oss opplysningene, for eksempel:
    • Offline:Vi innhenter personopplysninger fra deg utenfor internett, for eksempel når du kontakter kundeservice, melder deg på et produkt eller en tjeneste, gir oss informasjon skriftlig eller gjennom en telefonsamtale eller videosamtale.
    • Online:Vi innhenter dine personopplysninger gjennom EF-produktene når du for eksempel registrerer deg for nyhetsbrev eller brosjyrer, bruker vår chatbot eller melder deg på et produkt eller en tjeneste. Vi samler også personopplysninger:
      • Gjennom informasjonskapsler. Informasjonskapsler (cookies) tillater en webserver å overføre data til en datamaskin eller enhet for statistikk og andre formål. Hvis du ikke vil ha informasjon samlet inn gjennom bruk av informasjonskapsler, finnes det en enkel prosedyre i de fleste nettlesere som lar deg avvise bruken av informasjonskapsler. For detaljerte opplysninger om informasjonskapslene vi bruker og de formålene vi bruker dem, se våre retningslinjer for informasjonskapsler.
      • Gjennom bruk av mobilapplikasjon. Når du laster ned og bruker en av våre mobilapplikasjoner, og i den utstrekning det er tillatt av personverninnstillingene i programmet, sporer vi og samler inn bruksdata for mobilapplikasjonen, for eksempel dato og klokkeslett mobilapplikasjonen på enheten din får tilgang til våre servere og hvilken informasjon og filer som blir lastet ned til mobilapplikasjonen, basert på enhetsnummeret ditt samt statistikk over funksjonsfeil og krasj som brukerne opplever.
      • Gjennom enheten. Forutsatt at du har aktivert den funksjonen på enheten, samler vi den fysiske plasseringen av den for å gi deg personlig og stedbasert tilpassede tjenester og innhold. Les mer om slike tjenester under "Hvordan bruker vi personopplysninger?"
  • Fra våre bedriftsenheter, samarbeidspartnere, bistandsleverandører eller saksbehandlere. Vi kan motta Personopplysninger fra andre parter i forbindelse med kurset/programmet ditt, inkludert:
    • Våre bedriftsenheter, som det lokale EF-selskapet som fremmer salg av våre tjenester og tilbyr kundeservice i ditt hjemland og gir oss de personopplysningene som er nødvendig for å lage en avtale med deg. Eller en skole i utlandet som tilbyr noen av de tjenestene du har bestilt, eller EFs hovedkontor som ligger i Sveits og er ansvarlig for kontraktutførelsen med deg, for alle EFs tilbud.
    • Forretningspartnere, for eksempel lokale salgsagenter som markedsfører salg av våre tjenester i ditt hjemland.
    • Saksbehandlere som mottar informasjon om dine forsikringskrav i tilfelle av en forsikringssituasjon.
  • Fra andre kilder. Vi kan motta personopplysninger fra andre kilder, for eksempel offentlige databaser; felles markedsføringspartnere som markedsføringsbyråer eller leverandører av programvare og tjenester for digital markedsføring, automatisering og analyse; plattformer for sosiale medier, inkludert men ikke begrenset til; Facebook, Instagram, Snapchat, Musically, LinkedIn, Twitter, YouTube og messenger-tjenester som WhatsApp eller Facebook Messenger; fra personer du er venner med eller på annen måte forbundet med på sosiale medier, samt fra andre tredjeparter. Hvis du for eksempel velger å koble din sosiale media-konto til din EF konto, vil personopplysninger du har registrert i profilen din, som e-postadresse, telefonnummer, postadresse, fødselsdato, navn og brukernavn bli delt med oss. Videre bruker vi informasjonskapsler for å spore medlemmer av sosiale medier, som forklart i våre retningslinjer for informasjonskapsler.
  • Hvis du surfer på våre nettsteder Vi kan også samle inn informasjon om din bruk av våre tjenester gjennom nettleseren din for å spore aktivitet på våre nettsteder, for eksempel MAC-adressen, maskintype (Windows eller Macintosh), skjermoppløsning, navn på operativsystem og versjon, enhetsprodusent og modell, språk, nettlesertype og -versjon, tjenesteleverandør og navn og versjon av EF programmet du bruker. I tillegg identifiseres en IP-adresse og logges automatisk i våre serverloggfiler når du besøker EFs nettsider, sammen med besøkstiden og siden/sidene som ble besøkt. Disse dataene lagres og brukes kun sammen med andre personopplysninger du har sendt inn hvis du har gitt ditt samtykke til det. Du kan lese mer om samling av din IP-adresse og andre nettleserdata i våre retningslinjer for informasjonskapsler.

Hvordan bruker vi personopplysninger?

Vi vil bruke dine personopplysninger til følgende formål:

  • Dine personopplysninger behandles av EF for å fullføre din påmelding eller søknad, for å gi deg de produktene og tjenestene du har bestilt (inkludert reiseforsikringsdekning), for kundeservice, administrative tjenester eller som ellers nødvendig for å utføre kontrakten mellom deg og oss eller som nærmere beskrevet i denne policyen.
  • Vi kan også bruke personopplysninger:
    • For statistiske formål, systemvedlikehold, sikkerhetskopiering, beregning av bruksnivåer og hjelp til å diagnostisere serverproblemer med EF-produktene, for forretningsutvikling samt for å sikre at EF-produktene fungerer som de skal.
    • For å tillate deg å kontakte og bli kontaktet av andre brukere gjennom EF nettverket, som tillatt av det aktuelle programmet.
    • For å yte kundeservice eller sende tjenesterelatert informasjon, via ulike kanaler som SMS, messenger-tjenester som WhatsApp, Facebook Messenger, chat-bots eller e-post.
    • Å tillate deg å delta på meldinger, chat, profilsider og blogger og bruke andre tjenester hvor du kan legge inn informasjon.
    • Der det er relevant, for å etablere, utøve eller forsvare juridiske krav;
    • For å oppdage, etterforske eller forhindre hendelser med informasjonssikkerhet, svindel, uriktige fremstillinger, sikkerhetshendelser eller kriminalitet;
    • For å overholde gjeldende juridiske, regulatoriske og samsvarskrav, herunder, men ikke begrenset til sanksjonslover.
    • Hvis du har gitt oss ditt samtykke:
      • Å analysere og forbedre tilbudene våre ved å identifisere brukstrender, bestemme effektiviteten av våre kampanjer og skreddersy EFs produktopplevelse og innholdet basert på dine tidligere aktiviteter med EF. For eksempel, avhengig av hvilket EF program du har søkt etter på vår nettside, kan tilbudet som presenteres for deg på våre sider være begrenset til et bestemt språk, kurslengde eller kostnad.
      • Å gi deg personlig tilpasset stedbaserte tjenester og innhold gjennom bruk av enhetens fysiske plassering. For eksempel vil du bli omdirigert til den lokale EF nettsiden på ditt språk hvis enheten din indikerer at du surfer fra det landet, eller du kan bli foreslått nærmeste EF kontor I forhold til din plassering.
      • Å markedsføre våre produkter og tjenester, inkludert spesielle kampanjer basert på dine interesser. For eksempel via e-postmarkedsføring som Salesforce Marketing Clouds administrasjonsprogramvare som vedlikeholder adresselister og tidsplaner og endrer e-postmeldinger basert på om mottakerne leser, klikker på eller videresender eller gjennom andre kanaler som SMS, andre instant messenger-tjenester eller chat-bots, telefonsamtaler med operatør (såkalt telemarketing) eller tradisjonell post. All slik kommunikasjon vil inkludere en tydelig avmeldingslenke eller tilby en annen oppt-out-funksjon.
      • For overføring og kommunikasjon til tredjepartsselskaper eller andre EF-selskaper for deres markedsføringsformål, inkludert direkte markedsføringsaktiviteter og telemarketing.
      • Vi kan tilby en mulighet til å betale for EF-produktene via betalingsløsninger, inkludert, men ikke begrenset til, Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm ("Klarna"). For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmåter, kan vi dele dine personopplysninger i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til Klarna, for at Klarna skal vurdere om du kvalifiserer for deres betalingsmåter og skreddersy disse betalingsmetodene for deg. Dine personlige data som overføres, behandles i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Hvordan deler vi Personopplysninger?

Vi deler dine personopplysninger som beskrevet nedenfor og i denne personvernerklæringen, og som tillatt av gjeldende lov:

  • Tilknyttede selskaper
  • Våre firmatilknyttede selskaper inkluderer for eksempel et lokalt EF-selskap som fremmer salg av våre tjenester og tilbyr kundeservice i ditt hjemland, eller skolen i destinasjonslandet som tilbyr noen av tjenestene du har bestilt, eller EF-selskaper som leverer interne tjenestefunksjoner som IT, juridiske eller andre delte tjenester. Hvis vi har innhentet ditt samtykke, kan vi også dele dine personopplysninger med våre EF-tilknyttede selskaper for deres egne markedsføringsformål. En liste over disse tilknyttede selskapene finner du her samt International Care Ltd, Selnaustrasse 30, 8001 Zürich.

  • Tredjeparts tjenesteleverandører
  • Vi deler personopplysninger med tredjeparter i forbindelse med levering av tjenester til deg og driften av vår virksomhet. Dette inkluderer, for eksempel, å dele personopplysninger med IT-systemleverandører for å håndtere kunderelasjoner, behandle betalinger, planlegge klasser eller lagre læringsresultater; med programvareleverandører og tjenesteleverandører innen digital markedsføring, automatisering og analyse; med reklameplattformer for å vise deg annonser tilpasset dine interesser; med tredjeparter som tilbyr kundeservice, forretningsanalyse, svindelforebygging, compliance-tjenester og visumbehandling. Når vi tilbyr bruk av en chatbot på EF-produktene gjennom den nyeste AI-teknologien, vil spørsmålene du stiller chatboten bli overført til og midlertidig lagret av leverandøren av AI-teknologien; disse spørsmålene vil imidlertid ikke bli brukt til å trene eller forbedre deres AI-modeller. Ingen personopplysninger vil bli overført med mindre du inkluderer personopplysninger i spørsmålene dine. Du kan lese mer om dette her: https://openai.com/policies/api-data-usage-policies. Chat-samtalen og personopplysningene som sendes inn i de angitte feltene i chatten, vil bli lagret av EF i vårt kundekontaktstyringssystem (customer relations management system) til markedsførings- eller kundeserviceformål.

  • Reiseleverandører
  • Vi deler personopplysninger med reiserelaterte leverandører, inkludert hoteller, flyselskaper, buss- eller togleverandører, samt kursledere, aktivitetsledere eller andre kontraktører i forbindelse med administrasjonen av programmene våre; eller et reiseforsikringsselskap som utarbeider reiseforsikringen for deg. Vær oppmerksom på at reiseleverandører kan kontakte deg for å innhente tilleggsinformasjon hvis og etter behov for å forenkle din bestilling eller for på annen måte å tilby reisen eller tilknyttede tjenester.

  • Forretningspartnere
  • Vi kan dele dine personopplysninger med forretningspartnere. Dette kan for eksempel skje når vi markedsfører et program eller tilbyr en tjeneste eller et produkt sammen med en tredjeparts forretningspartner eller når vi bruker lokale salgsagenter for å markedsføre tjenestene våre i ditt hjemland. I de fleste tilfeller vil programmet eller tilbudet inneholde navnet på tredjeparts forretningspartner, enten alene eller med vår, eller du vil bli omdirigert til nettstedet til den virksomheten med varsel.

  • Andre tredjeparter
  • Hvis du logger på et EF-produkt/-tjeneste ved å bruke en enkelt pålogging gjennom en tredjeparts app eller plattform, vil du dele viss informasjon med den sosiale medieplattformen, for eksempel det faktum at du har besøkt eller samhandlet med oss.

  • Bedriftstransaksjoner
  • I tilfelle virksomheten vår blir direkte eller indirekte solgt eller kombinert med en annen virksomhet, kan dine personopplysninger bli utlevert til våre rådgivere, en potensiell kjøper og eventuelle potensielle kjøpers rådgivere og kan overføres til de nye eierne av virksomheten.

  • Juridiske rettigheter og plikter
  • Vi deler også Personopplysninger som vi mener er nødvendige: (a) i henhold til gjeldende lov; (b) å overholde juridiske prosesser; (c) å svare på forespørsler fra offentlige myndigheter, herunder offentlige myndigheter utenfor ditt bostedsland; (d) å håndheve våre vilkår og betingelser eller en kontrakt (e) for å beskytte vår virksomhet eller de som tilhører noen av våre tilknyttede selskaper; (f) å beskytte våre rettigheter, personvern, sikkerhet eller eiendom, og/eller våre tilknyttede selskaper, deg eller andre; og (g) å tillate oss å bruke tilgjengelige midler eller begrense skader vi blir utsatt for.

Internasjonale dataoverføringer

EF har forretningsaktiviteter i flere forskjellige land, og dine personopplysninger kan deles med tilknyttede selskaper til EF eller andre mottakere som beskrevet ovenfor som har behov for å motta slike data med det formål å utføre tjenestene du har bedt om, eller i henhold til denne policyen . Slike mottakere kan være lokalisert utenfor ditt eget land, inkludert land utenfor EØS/Sveits som ikke sikrer samme beskyttelsesnivå som landet du er hjemmehørende i. Med mindre EU-kommisjonen har bestemt at et land sikrer et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for personopplysninger, vil EF bruke kontrakter basert på EU-kommisjonens standard databeskyttelsesklausuler for internasjonale overføringer av personopplysninger for å sikre samsvar med gjeldende lov. Du har rett til å be oss om en kopi av standard databeskyttelsesklausuler (ved å kontakte oss som angitt i Kontakt oss-delen nedenfor).

På hvilket grunnlag baserer vi vår rett til å samle inn og bruke personopplysninger?

Vi har dokumentert det lovlige grunnlaget for vår behandlingsvirksomhet i vedlegg 1.

Ved noen anledninger behandler vi dine personopplysninger på grunnlag av ditt samtykke (for eksempel når du godtar at vi kan sette andre informasjonskapsler enn de som er strengt nødvendige). I den grad vi bruker sensitive personopplysninger, baserer vi dette på ditt uttrykkelige samtykke. Sensitive data kan for eksempel være informasjon om helse, etnisitet eller religiøs overbevisning - les mer under "Sensitive data". Der vi behandler data basert på samtykke, kan samtykket ditt tilbakekalles når som helst.

Behandlingen av noen av dine personopplysninger er nødvendig for å kunne yte tjenester til deg i henhold til avtalen du inngår med oss. Uten denne informasjonen ville vi ikke kunne tilby visse tjenester til deg.

Ved andre anledninger behandler vi dataene dine når vi er pålagt ved lov (for eksempel hvis vi er pålagt ved rettskjennelse eller gjeldende lov å behandle data).

Vi behandler også dine personopplysninger når det er i vår eller en tredjeparts legitime interesser å gjøre det, forutsatt at dine databeskyttelsesrettigheter ikke overstyrer disse interessene. Dette kan være for å markedsføre produkter eller tjenester som ligner den(e) du allerede har kjøpt fra den samme juridiske enheten. Der vi ikke stoler på samtykke, juridiske krav eller kontraktsmessige nødvendigheter, behandler vi dine personopplysninger basert på legitime interesser som beskrevet i denne policyen.

Sikkerhet

Vi bruker passende organisatoriske, tekniske og administrative tiltak for å holde personopplysningene nøyaktige og oppdaterte, samt å beskytte personopplysningene mot uautorisert eller ulovlig behandling og utilsiktet tap, ødeleggelse eller skade på.

Avslutte Abonnementet

Du kan når som helst, dersom du ønsker det, slutte å motta markedsføringskommunikasjon fra oss. Du kan da bruke avmeldingsfunksjonen i markedsføringen du mottok eller gi oss beskjed ved å bruke kontaktinformasjonen som er oppført i avsnittet "Kontakt oss". På forespørsel, vennligst oppgi at du ønsker å slutte å motta markedsføringskommunikasjon fra oss.

Vær oppmerksom på at endringer kanskje ikke trår i kraft umiddelbart. Vi vil forsøke å gjennomføre forespørselen din så raskt som mulig.

Tredjepartsider

Denne Personvernsretningslinjene tar ikke for seg og vi er ikke ansvarlige for personvern, informasjon eller annen praksis fra tredjeparter, inkludert tredjeparter som driver et nettsted som inneholder en lenke til EF programmene våre. Inkluderingen av en lenke til EFs hjemmesider innebærer ikke godkjenning av det tilknyttede nettstedet av oss eller av våre tilknyttede selskaper.

I tillegg kan vi gi deg tilgang til tredjepartsfunksjonalitet som tillater deg å dele aktivitetene dine på våre EF sider til din sosiale mediekonto, for eksempel Facebook eller LinkedIn. Vær oppmerksom på at all informasjon du gir gjennom bruk av denne funksjonaliteten, er underlagt tredjeparts personvernregler og ikke av disse Personvernsretningslinjer. Vi har ingen kontroll over, og skal ikke være ansvarlig for noen tredjeparts bruk av informasjon du gir gjennom bruk av denne funksjonaliteten.

Hvor Lenge Lagrer Vi Personopplysninger?

Vi vil bare beholde dine personopplysninger så lenge det er nødvendig, for de formålene det er blitt samlet inn eller i samsvar med tidsgrenser fastsatt ved lov og markedspraksis, med mindre ytterligere oppbevaring er nødvendig for å overholde en rettslig forpliktelse eller for etablering, utøvelse eller forsvar av rettslige krav eller med mindre en bestemt tidsperiode er blitt formidlet.

Vi vil beholde begrensede deler av dine personopplysninger som er nødvendige for markedsføringsformål inntil du trekker tilbake samtykket ditt, men under ingen omstendigheter i mer enn 10 år etter den sist fullførte tjenesten eller levering av produktet.

Hvis Du Er Under 16 År

Hvis du er under 16 år, bør du vurdere denne teksten sammen med foreldre eller foresatte for å sikre at du forstår den. Vi er ikke ansvarlige for å sjekke alderen din, men noen ganger utfører vi bekreftelseskontroller. Hvis vi finner ut at du er under 16 år og at vi har samlet inn opplysninger om deg uten samtykke fra foreldre eller foresatte, vil vi slette informasjonen så snart som mulig og du vil ikke kunne bruke noen av EF programmene.

Sensitive Personopplysninger

Vi ønsker ikke å samle sensitive personopplysninger. Sensitive personopplysninger er informasjon knyttet til rasemessig eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religiøs eller filosofisk tro, helse eller medisinsk tilstand, kriminell bakgrunn eller fagorganisering. I enkelte tilfeller kan dette imidlertid være nødvendig (for eksempel for å gi deg de tjenester og produkter du har bestilt og i forhold til din forsikring). Vi vil sørge for at vi mottar ditt eksplisitte samtykke til slik behandling og behandler denne informasjonen sikkert.

Oppdateringer Av Personversretningslinjene

Personvernsretningslinjene våre kan endres fra tid til annen. Vi vil ikke redusere dine rettigheter i forhold til disse retningslinjene i vesentlig grad, uten å informere deg. Vi vil legge inn eventuelle endringer i personvernsretningslinjene på denne siden, og før vi implementerer slike endringer, vil vi gi et mer fremtredende varsel. Når det kreves av loven, vil vi søke ditt samtykke til eventuelle endringer.

Dine Rettigheter

Vi respekterer dine rettigheter til å få tilgang til og kontrollere informasjonen din og vil svare på forespørsler i henhold til gjeldende personvern- og databeskyttelseslovgivning. Vi kan be deg om å bekrefte identiteten din og å oppgi andre detaljer for å hjelpe oss med å svare på forespørselen din.

Avhengig av det lovlige behandlingsgrunnlaget som vi stoler på, har du rett til å:

  1. be om tilgang til dine personlige data;
  2. be om at vi korrigerer eller fullfører personopplysninger som er unøyaktige eller ufullstendige;
  3. be om at vi sletter dine personopplysninger, noe vi vil gjøre der det kreves av gjeldende personvern- og databeskyttelseslovgivning;
  4. begrense vår behandling av dine personopplysninger, under visse omstendigheter;
  5. be om at vi gir deg kopier av dine personopplysninger i et maskinlesbart format eller overføre dem på tvers av ulike tjenester;
  6. protestere mot visse typer behandling, inkludert hvor vi behandler dine personopplysninger på grunnlag av våre legitime interesser og for direkte markedsføringsformål; og
  7. der vi har bedt om ditt samtykke til å behandle dataene dine, for å trekke tilbake dette samtykket.

Disse rettighetene er begrenset i enkelte situasjoner under gjeldende personvern- og databeskyttelseslovgivning – for eksempel der vi kan demonstrere at vi er pålagt en juridisk forpliktelse eller har andre legitime grunner til å behandle dataene dine.

Hvis du ønsker å utøve disse rettighetene, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktdetaljene nedenfor. Vi håper at vi kan tilfredsstille alle spørsmål du måtte ha om måten vi behandler dataene dine på. Men hvis du har uløste bekymringer, har du også rett til å klage til databeskyttelsesmyndighetene.

Kontakt Oss

Dersom du vil ha en kopi av informasjonen som EF har om deg; en kopi av standard databeskyttelsesklausuler eller ønsker å utøve noen av dine rettigheter, vennligst ta kontakt med ditt lokale EF kontor eller klikk her.

Hvis du har klager om vår håndtering av dine personopplysninger, har du rett til å kontakte tilsynsmyndighetene i landet du bor i.

Vedlegg 1

Type og formål med behandlingen Rettslig grunnlag for behandling
Fullføre bestillingen din, gi deg produktene og tjenestene du har bestilt (inkludert reiseforsikringsdekning), for kundeservice, administrative tjenester. Behandling er nødvendig for gjennomføring av en kontrakt som du er part i eller for å iverksette skritt på din forespørsel før du inngår en kontrakt.
For statistiske formål, systemvedlikehold, sikkerhetskopiering, beregning av bruksnivåer og hjelp til å diagnostisere serverproblemer med EF-produktene, for forretningsutvikling samt for å sikre at EF-produktene fungerer som de skal. Berettiget interesse i å administrere og forbedre EF-produktene til fordel for brukerne.
For å la deg kontakte og bli kontaktet av andre brukere gjennom EF-produktene. Behandling er nødvendig for gjennomføring av en kontrakt.
For å yte kundeservice eller sende tjenesterelatert informasjon, via ulike kanaler som SMS, messenger-tjenester som WhatsApp, Facebook Messenger, chat-bots eller e-post. Behandling er nødvendig for gjennomføring av en kontrakt.
For å etablere, utøve eller forsvare juridiske krav.
  • Juridisk forpliktelse.
  • Berettiget interesse i å fremme og forsvare rettskrav for å beskytte virksomheten.
  • For å oppdage, etterforske eller forhindre hendelser med informasjonssikkerhet og/eller rapportere svindel, uriktig fremstilling eller kriminalitet.
  • Juridisk forpliktelse
  • Berettiget interesse i å oppdage, etterforske eller forhindre informasjonssikkerhetshendelser, uriktige fremstillinger og kriminalitet for å beskytte (a) brukere av EF-produktene og (b) våre direktører, ansatte og konsulenter.
  • For å oppfylle gjeldende lov-, forskrifts- og samsvarskrav.
  • Juridisk forpliktelse
  • Berettiget interesse i å sikre overholdelse av gjeldende lover og forskrifter.
  • For å analysere og forbedre tilbudene våre ved å identifisere brukstrender, bestemme effektiviteten til våre kampanjekampanjer og skreddersy EF-produktopplevelsen og innholdet basert på dine tidligere aktiviteter på EF-produktene. Samtykke
    For å gi deg personlig tilpassede stedsbaserte tjenester og innhold gjennom bruk av enhetens fysiske plassering. Samtykke
    For å markedsføre våre produkter og tjenester, inkludert spesielle kampanjer basert på dine interesser
  • Samtykke
  • Berettiget interesse, for direkte markedsføring av produkter eller tjenester som ligner den(e) du allerede har kjøpt fra den samme juridiske enheten innen en begrenset tidsperiode
  • For overføring og kommunikasjon til tredjepartsselskaper eller våre tilknyttede selskaper for deres markedsføringsformål, inkludert direkte markedsføringsaktiviteter og telemarketing. Samtykke
    For overføring og kommunikasjon til tredjepartsbedrifter med det formål å tilby betalingsløsninger, reisearrangement eller IT-tjeneste
  • Utførelse av kontrakt
  • Berettiget interesse i å drive et kommersielt foretak som benytter tjenestene til passende tredjeparts tjenesteleverandører