GO Blog | EF Blog Norge
Det siste innen reise, språk og kultur av EF Education First
Menu

Hannas eventyrsommer i San Diego

Hanna reiste alene til San Diego på språkkurs. Her er hennes opplevelse.

Jeg har lengtet tilbake siden dagen jeg kom hjem fra mitt språkkurs i San Diego. Palmene, Downtown, temperaturen, strendene, menneskene, å snakke engelsk –  hva er det å ikke savne?

Å reise på språkkurs alene**

Da jeg skulle avgjøre om jeg ville reise på språkkurs for å lære engelsk, var jeg usikker på hvordan det skulle være å reise alene til et annet land for første gang. Nå er jeg veldig glad jeg reiste alene. Det gjorde det enklere å bli kjent med nye mennesker og jeg følte jeg kom med et mer åpent sinn! De fleste andre jeg møtte reiste også alene og da var det lett å bli kjent. Har du en bestevenn som også vil dra er nok det også kjempegøy.

EF-skolen

Skolen var veldig bra på alle mulige måter. Campusen i seg selv var veldig ny, designet var lyst med input av fine og spreke farger. Vi var delt opp i klasser ut i fra hvilket nivå vi var på i engelsk. Det gjorde at pensumet passet bedre til hver person. Jeg syntes det var veldig overkommelig stoff, hvor jeg følte på utfordringer og mestring. Læreren jeg hadde er en av de mest fantastiske menneskene jeg har møtt. Hun var så nydelig og jeg savner henne utrolig mye! Hun var utrolig flink til å lære, engasjerte seg i elevene og var utrolig morsom. EF ansetter virkelig de beste av de beste! På skolen hadde vi også «fieldtrip». På den turen jeg var med dro vi til San Diego ZOO. Det var så gøy og veldig lærerikt.

Å bo på Campus

Jeg bodde på Campus, altså på skolen. I San Diego er dette inkludert i kursprisen, og det var en veldig morsom opplevelse å bo på et ekte amerikansk Campus. Likte veldig godt hvordan de hadde løst det med fire personer på rommene, man hadde eget skap til klær og de på mitt rom var veldig hyggelige å bo med! Det er også mulighet for å bo hos en «host family» og på andre typer rom. Det var god frokost og middag på Campus, det var varierte retter på middagen og frokosten var stort sett den samme, men veldig gjennomført og god.

San Diego

Det er alltid mange sider og muligheter i en by. Jeg var blant annet i sentrum, på strendene, i nærområdet til skolen og shoppingsentre. Det er utrolig mye forskjellig å finne på i byen, og man får praktisert engelsk hele tiden. Jeg var på flere forskjellige strender som var kjempe fine, i San Diego Seaworld, dyrehage som jeg nevnte tidligere, og i byen var jeg flere ganger. Der var det veldig fine gater, restauranter og spennende butikker. Hvis du virkelig vil shoppe så er det bare å ta en Uber til «Fashionvalley» som var der jeg bruke mest av mine penger. Det var et utendørs senter som er veldig vanlig i USA. Byen var i helhet veldig idyllisk, hvor jeg fikk mange gode inntrykk! Uber er forresten både billig og lett tilgjengelig, så det er veldig enkelt å komme seg rundt på egenhånd når man vil finne på noe gøy med venner etter skolen.

Jeg fikk besøkt LA!

Samtidig som jeg var i San Diego fikk jeg også muligheten til å dra til Los Angeles, noe som var en drøm som ble virkelig! Jeg var der en helg, og det var veldig passelig. Det hadde sikkert vært gøy å være der lenger, men på den ene helgen fikk jeg virkelig opplevd masse forskjellig. Vi var på rundtur i Hollywood, hvor vi så det berømte Hollywood-skiltet og the Walk of Fame.

Vi var også i Beverly Hills og så på det glamorøse livet. På søndagen var vi på Universal Studios som også var en stor opplevelse! Det var ett så levende sted med mange morsomme aktiviteter og show. Jeg likte veldig godt Harry Potter World, og 4D opplevelsene var ordentlig gode, det var også veldig gøy på en rundtur på Universal sitt filmsett. Gikk rundt med ett smil om munnen hele denne dagen.

_
Det var virkelig en minnerik tur hvor jeg fikk lært og opplevd masse. Vil dra tilbake hver dag_

Ønsker du mer informasjon om å ta et språkkurs i engelsk i San Diego?

Les mer her..

Les mer om språkkurs i San DiegoLes mer her..
Få det siste innen reise, språk og kultur i vårt GO nyhetsbrevMeld meg på

Utforsk verden og lær et nytt språk i utlandet